Konferencja „Primary structures of bodies”
Zapraszamy na pierwszą konferencję z cyklu „Desing w procesie”. Prelegenci i prelegentki przybliżą nam swój warsztat z zakresu wzornictwa artystycznego oraz przemysłowego. Porozmawiamy między innymi o designie ceramicznym, ceramice użytkowej i artystycznej w kontekście wnętrzarstwa, a także ekologii. Spotkanie odbędzie się 16 kwietnia o godzinie 12:00 w sali konferencyjnej ACD. Zapraszamy wszystkich, którzy chcieliby posłuchać!
Konferencja „Primary structures of bodies” z cyklu „Design w procesie” dzieli się na trzy części. Pierwsza dotyczy zagadnienia designu, który często łączy dawne i obecne doświadczenia: afordancje, antyafordancje związane z produktem tworzonym dla ludzkiego ciała. Projektanci stawiają pytania, na ile wykreowane przedmioty przynależą do człowieka. Dlaczego są nierozłączną całością i znakiem jego codziennej obecności albo i estetycznym konturem natury ludzkiej przestrzeni? Druga część konferencji jest analizą aktualnych przemian struktury ciała w kontekście terapii jednostki, grup społecznych. Spotkanie zamyka refleksja wokół trwałości ciała wobec samego siebie i otoczenia.
Dziedziny: design ceramiczny, rzeźba, projektowanie wnętrz, przemysł ceramiczny i szklany, inżynieria materiałowa, ceramika użytkowa, artystyczna, projektowanie szkliw ceramicznych, ekologia zaangażowana, biodesign, antropologia designu
Analiza i/lub metody: wytwarzanie mas ceramicznych do użytku wewnętrznego i zewnętrznego, projektowanie zorientowane na użytkownika, afordancje lub antyafordancje, przedmiot jako znacznik ciała (Stworzenie produktu, który pokochają czy zrozumieją ludzie, ma stać się celem designu? Design zewnętrzny czy wewnętrzny?).
Zakres wystąpień, tematyka i technologie: ciało bezprzedmiotowe, ciało na pograniczu technologii, ciało sportowca, „intencjonalność” ciała i jego bycie w świecie, produkcje hi-tech ceramics, elastyczna ceramika i 3D.
Konferencja towarzyszy wystawie Karoliny Zimnickiej „Zamknięci w skorupie”.
Prelegenci i prelegentki:
Magdalena Berlińska; Aleksandra Bobrowicz-Nadolny (Wolno); Katarzyna Pardiak-Borowska (Paradyż); Michał Łój (Deante); Paulina Dudkiewicz-Olszewska i Ula Michalak (Agata Rauch Consulting), Arkadiusz Kania, Beata Kosak i Bogdan Kosak (Rewalidacyjna Pracownia Ceramiczna, Modelarnia Ceramiczna Kosak); Dominika Kulczyńska; Weronika Anna Michalak; Magdalena Łysiak; Agata Marcinkowska (Mano Ceramics); Karina Marusińska; Meta Mramor; Agnieszka Piksa; Joanna Suppan; Dąbrówka Tyślewicz; Joanna Opalska-Brzecka; Magdalena Pilaczyńska (Look At Me Plates), Piotr Stachlewski; Witold Szwedkowski; Wojciech Szmit i Michał Kubus (Deante); Katarzyna Ulatowska; Paula Wange; Jagoda Wika; Karolina Zimnicka.
PROGRAM KONFERENCJI
Środa, 16 kwietnia 2025 r.
11:30 – rejestracja uczestników konferencji; sala konferencyjna
12:00 – otwarcie konferencji: Dyrektorka ACD, Agnieszka Wojciechowska-Sej; Kuratorka projektu „Design w Procesie”, Magdalena Komborska-Łączna, Przedstawiciele firm: Paradyż i Deante
12:10–14:00 – wystąpienia prelegentów i prelegentek
_______________________________________________________________________________
1. Primary and new design for the body
12:10–12:20 – Katarzyna Pardiak-Borowska, (Paradyż): „S Czy XL? Projekty Monpelli i Architeq w efekcie Synergii”.
12:20–12:30 – Jagoda Wika: „Równowaga – Akcesoria do self-care”.
12:30–12:40 – Magdalena Pilaczyńska (Look At Me Plates): „Cut Me Out”.
12:40–13:00 – Paulina Dudkiewicz-Olszewska (Agata Rauch Consulting): „Vibia_Plusminus_Raining Light”.
13:00–13:10 – Arkadiusz Kania, Magdalena Berlińska, Dąbrówka Tyślewicz: „Światło Ziemi”.
13:10–13:20 – Ula Michalak (Agata Rauch Consulting): „Gliniane Metamorfozy”.
13:20–13:30 – Aleksandra Bobrowicz-Nadolny (Wolno): „Opowieści”.
13:30–13:40 – Michał Łój (Deante).
13:40–13:50 – Magdalena Łysiak: „Siostry z Innej Matki”.
13:50–14:00 – Piotr Stachlewski: „Brzytwa Ockhama”.
_______________________________________________________________________________
14:00 – lunch dla prelegentów i prelegentek; parter, kawiarnia ACD
14:30–16:00 – wystąpienia prelegentów i prelegentek
_______________________________________________________________________________
2. Primary and new bodies
14:30–14:40 – Karolina Zimnicka: ”Zamknięci w skorupie”.
14:40–14:50 – Karina Marusińska: „Ruchy tektoniczne”.
14:50–15:00 – Agata Marcinkowska (Mano Ceramics): „Respiracja”.
15:00–15:10 – Dominika Kulczyńska: „Ludzkie szkliwo”.
15:10–15:20 – Agnieszka Piksa: „The process of life”.
15:20–15:30 – Joanna Opalska-Brzecka: „Ciało (nie)obce”.
15:30–15:40 – Katarzyna Ulatowska: „Czuły obserwator”.
15:40–15:50 – Joanna Suppan: „Od mokrego prania wiatr może się przeziębić”.
15:50–16:00 – Beata Kosak, Bogdan Kosak (Rewalidacyjna Pracownia Ceramiczna, Modelarnia Ceramiczna Kosak): „Cała ludzkość wymaga nieustannej terapii, bowiem wszyscy jesteśmy niepełnosprawni”.
______________________________________________________________________________
16:00–16.20 – kawa; parter, kawiarnia ACD
16:20–17:00 – wystąpienia prelegentów i prelegentek
_______________________________________________________________________________
3. Structury Of Sth Bodies
16:20–16:30 – Paula Wange: „Natłok myśli”.
16:30–16:40 – Witold Szwedkowski: „Recompose”.
16:40–16:50 – Meta Mramor: „Body image distortion”.
16:50–17:00 – Weronika Anna Michalak: „Oderalnienie”.
_______________________________________________________________________________
OSOBY KONFERENCYJNE
ALEKSANDRA BOBROWICZ-NADOLNY
CERAMICZKA, PROJEKTANTKA, HISTORYCZKA, ZAŁOŻYCIELKA PRACOWNI CERAMICZNEJ WOLNO. JEJ PROJEKTY OBEJMUJĄ ZARÓWNO NACZYNIA UŻYTKOWE, ORAZ UNIKATOWE OBIEKTY Z POGRANICZA RZEMIOSŁA I SZTUKI. CERAMIKA JEST DLA AUTORKI „POSZUKIWANIEM WOLNOŚCI” I TO WŁAŚNIE TEN ASPEKT STARA SIĘ UWIDACZNIAĆ W SWOICH PRACACH. PROCESOWE PODEJŚCIE ZORIENTOWANE NA PIERWOTNY MATERIAŁ JAKIM JEST GLINA DAJE AUTORCE MOŻLIWOŚĆ TWORZENIA PRAC, KTÓRE PO CICHU OPOWIADAJĄ HISTORIE O PRAWDZIE, TOŻSAMOŚCI I PRZEMIJANIU.
ARKADIUSZ KANIA
UKOŃCZYŁ TECHNIKUM DRZEWNE, LECZ JEGO SERCE SKRADŁ METAL. DYPLOM CZELADNIKA ZDOBYŁ U MISTRZA SZTUKI KOWALSKIEJ RYSZARDA MAZURA. ZNANY JEST M.IN. Z WIELU ARTYSTYCZNYCH EUROPEJSKICH RZEŹB M.IN. TO „ROBOT ROEL” (2021 R., GDAŃSK WRZESZCZ) AUTORA ELVINA FLAMINGO, CZY INSTALACJA ŚWIETLNA „ASCENT” (2023 R., CSW ŁAŹNIA W GDAŃSKU) AUTORKI KAROLINY HAŁATEK. WSPÓŁPRACOWAŁ RÓWNIEŻ PRZY WIELOFUNKCYJNEJ INWESTYCJI DOKI/MONTOWNIA (2023 R., GDAŃSK) DLA MARKI EUROSTYL. JEGO RZEMIOSŁO ARTYSTYCZNE JEST NIEPOWTARZALNYM KUNSZTEM SZTUKI KOWALSKIEJ.
MAGDALENA BERLIŃSKA
ABSOLWENTKA WYDZIAŁU ARCHITEKTURY I WZORNICTWA ASP W GDAŃSKU 1997. STOPIEŃ NAUKOWY DOKTORA SZTUKI W DYSCYPLINIE SZTUK PROJEKTOWYCH / 2014. OD 2022 R. PROFESOR SANS NA WYDZIALE ARCHITEKTURY, INŻYNIERII I SZTUKI W SOPOCKIEJ AKADEMII NAUK STOSOWANYCH; AUTORKA PROGRAMU KSZTAŁCENIA NA KIERUNKU STUDIÓW WZORNICTWO; AUTORKA ZESPOŁOWYCH I INDYWIDUALNYCH PROJ. ŚRODKÓW TRANSPORTU PESA MAZOVIA WKD, 610M, 308B; PROJ. SPRZĘTU KABINY TEL. TP, DIGIT/ TELKOM-TELMOR, AGMAR, DGT; PROJ. OPAKOWAŃ KAMIS, KOTLIN, ŁOWICZ; PROJ. ARCH. WNĘTRZ SKLEPY/ LPP; PROJ. WYSTAW DESIGN A SZTUKA, SGS, BELLVIT.
DABRÓWKA TYŚLEWICZ
UKOŃCZYŁA WYDZ. RZEŹBY W GDAŃSKIEJ PWSSP ( OBECNIE ASP ) Z ANEKSEM Z CERAMIKI U PROF. HENRYKA LULI, I TEN MATERIAŁ RZEŹBIARSKI CAŁY CZAS EKSPLORUJE W SWOJEJ TWÓRCZOŚCI. JEJ ŻYCIE ZAWODOWE ZWIĄZANE JEST Z UCZELNIAMI TRÓJMIEJSKIMI, OBECNIE WYKŁADA W SANS W SOPOCIE. W TWÓRCZOŚCI INSPIRUJE SIĘ SZEROKO POJĘTĄ NATURĄ, EKSPERYMENTUJE Z MOŻLIWOŚCIAMI TECHNOLOGICZNYMI PRZY TWORZENIU FORM CERAMICZNYCH ( WŁASNE MASY, ALTERNATYWNE TECHNIKI WYPAŁÓW). DUŻO UWAGI POŚWIĘCA ANIMALISTYCE ORAZ ZNAJDUJE CZAS DLA FOTOGRAFII. REALIZACJE RZEŹBIARSKIE W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ I PRYWATNEJ W KRAJU ( GDYNIA, KWIDZYN, ZWIERZYNIEC, GDAŃSK), MNIEJSZE FORMY CERAMICZNE REGULARNIE TRAFIAJĄ ZA GRANICĘ.
AGATA MARCINKOWSKA
URODZONA W CZĘSTOCHOWIE W RODZINIE ARTYSTYCZNEJ. EDUKACJĘ PLASTYCZNĄ ROZPOCZĘŁA W WIEKU 12 LAT POD SILNYM WPŁYWEM RODZICÓW. CERAMIKĄ ZAJMUJE SIĘ OD 2003 R. I JEST JEJ NAJWIĘKSZĄ MIŁOŚCIĄ. DOKTORANTKA MIĘDZYWYDZIAŁOWYCH STUDIÓW DOKTORANCKICH W KATEDRZE CERAMIKI ASP WE WROCŁAWIU W LATACH 2013-2016. MISTRZYNI ŚWIATA W TOCZENIU NA KOLE GARNCARSKIM (SAVONA, WŁOCHY 2023 R.). PROWADZI AUTORSKĄ MANUFAKTURĘ GARNCARSKĄ. W DZIAŁANIACH ARTYSTYCZNYCH KONCENTRUJE SIĘ NA LUDZKIM CIELE. AUTORSKI FIGURATYWNY RYSUNEK LINEARNY I ZGŁĘBIANIE LUDZKIEJ ANATOMII SĄ JEJ WAŻNYM ELEMENTEM PRACY.
AGNIESZKA PIKSA
ABSOLWENTKA WYDZIAŁU GRAFIKI ASP W KRAKOWIE (2009) I UNIWERSYTETU SZTUKI I DESIGNU W KLUŻU. AUTORKA KOMIKSÓW: „NIEZNANY GENIUSZ”, „ITS JUST THE SPIN OF INNER LIFE", „JAK PROTESTOWAĆ- INSTRUKCJE", „NA PLANECIE". NAGRODZONA NAGRODĄ PUBLICZNOŚCI W KONKURSIE DEUTSCHE BANK ”SPOJRZENIA" (2015 R). PRACUJE NA WYDZIALE INTERMEDIÓW JAKO ASYSTENTKA W PRACOWNI RYSUNKU.
BEATA KOSAK I BOGDAN KOSAK (REWALIDACYJNA PRACOWNIA CERAMICZNA, MODELARNIA CERAMICZNA KOSAK)
MODELARNIA CERAMICZNA KOSAK ZAŁOŻONA W 1995 R. JEST PRACOWNIĄ RZEMIEŚLNICZĄ, REALIZUJĄCĄ W PORCELANIE WŁASNE PROJEKTY CERAMIKI UŻYTKOWEJ. ZESPÓŁ TWORZĄ CERAMICY – BEATA KOSAK I BOGDAN KOSAK. DZIEŁA POWSTAŁE W MODELARNI, PREZENTOWANE NA LICZNYCH WYSTAWACH KRAJOWYCH I MIĘDZYNARODOWYCH, ZNAJDUJĄ SIĘ W ZBIORACH MIĘDZY INNYMI MUZEÓW NARODOWYCH W KRAKOWIE I WARSZAWIE. MODELARNIA JEST LIDEREM INNOWACYJNEGO PROGRAMU REWALIDACYJNEJ PRACOWNI CERAMICZNEJ DLA PODMIOTÓW, KTÓRE CHCĄ WŁĄCZYĆ CERAMIKĘ W ZAKRES SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI TERAPEUTYCZNEJ. OFEROWANE ROZWIĄZANIA, OPARTE NA PRACY ZESPOŁOWEJ, UWZGLĘDNIAJĄ POTRZEBY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI ORAZ INNYCH GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM.
DOMINIKA KULCZYŃSKA
CERAMICZKA, PROJEKTANTKA I ARTYSTKA INTERDYSCYPLINARNA. DOKTORANTKA WROCŁAWSKIEJ ASP I WSPÓŁTWÓRCZYNI CERAMICZNEJ SPÓŁDZIELNI PROJEKTOWEJ „ZAKWAS STUDIO”. UCZESTNICZKA WYSTAW INDYWIDUALNYCH I ZBIOROWYCH W KRAJU I ZA GRANICĄ (M.IN SALONE INTERNAZIONALE DEL MOBILE W MEDIOLANIE, CULTURESCAPES FESTIVAL POLEN W BAZYLEI, CENTRUM SZTUKI WRO WE WROCŁAWIU, BWA WROCŁAW). W SWOICH PRACACH PORUSZA KWESTIE KOEGZYSTENCJI I WZAJEMNEGO ODDZIAŁYWANIA NA SIEBIE WSZYSTKICH ORGANIZMÓW. STAWIA PYTANIA O RELACJE CZŁOWIEKA Z MATERIĄ POZORNIE „NIEOŻYWIONĄ”.
MICHAŁ ŁÓJ
PRODUCT DESIGN MANAGER I KIEROWNIK DZIAŁU BADAŃ I ROZWOJU MARKI DEANTE. ABSOLWENT WYDZIAŁU FORM PRZEMYSŁOWYCH NA AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH W ŁODZI. W PRZESZŁOŚCI ODDANY BRANŻY ZBROJENIOWEJ I AUTOMOTIVE, OBECNIE SWOJE FASCYNACJE HIGH-TECH I FUTURYZMEM PRZENOSI NA GRUNT BRANŻY WNĘTRZARSKIEJ I PRODUKTÓW CODZIENNEGO UŻYTKU.
JOANNA OPALSKA-BRZECKA
ARTYSTKA WIZUALNA, ABSOLWENTKA KIERUNKU SZTUKA I WZORNICTWO CERAMIKI NA AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH WE WROCŁAWIU. W 2021 R. UZYSKAŁA STOPIEŃ DOKTORA SZTUKI. OBECNIE PRACUJE NA MACIERZYSTEJ UCZELNI, GDZIE PROWADZI PRACOWNIĘ KAMERALNEJ FORMY CERAMICZNEJ. W SWOJEJ TWÓRCZOŚCI PORUSZA NURTUJĄCE JĄ ZAGADNIENIA, KOMENTUJE RZECZYWISTOŚĆ I OPOWIADA OSOBISTE HISTORIE. CERAMIKĘ TRAKTUJE JAKO WYJĄTKOWĄ TECHNIKĘ, UMOŻLIWIAJĄCĄ ŁĄCZENIE TRADYCJI ZE WSPÓŁCZESNYMI FORMAMI WYRAZU I NARRACJI.
KATARZYNA PARDIAK-BOROWSKA
OD URODZENIA I Z ZAMIŁOWANIA KRAKOWIANKA. OD 15 LAT W BRANŻY KREATYWNEJ. ABSOLWENTKA UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO, Z WYKSZTAŁCENIA ANIMATOR KULTURY, Z ZAWODU PROJEKTANTKA. OD PONAD 7 LAT TWORZY KOLEKCJE PŁYTEK W CERAMICE PARADYŻ. LAUREATKA WIELU BRANŻOWYCH NAGRÓD MIĘDZY INNYMI: DOBRY WZÓR CZY PERŁY CERAMIKI. STYLISTKA WNĘTRZ, TRENERKA I TWÓRCZYNI AUTORSKICH PROGRAMÓW SZKOLENIOWYCH, BADACZKA TRENDÓW. ODPOCZYWA WYSZUKUJĄC INSPIRACJI PODCZAS TARGÓW DESIGNU. W WOLNEJ CHWILI PRZERABIA, TNIE, BURZY I NA NOWO KONSTRUUJE MODOWE FORMY.
JOANNA SUPPAN
W 2023 R. UKOŃCZYŁ LICENCJAT Z INTERMEDIÓW – FILMU EKSPERYMENTALNEGO NA UAP. TRZON JEGO TWÓRCZOŚCI TO PRAKTYKI RUCHOWE I SOMATYCZNE ORAZ SZTUKA WIZUALNA. KREUJE INTERAKTYWNE INSTALACJE RZEŹBIARSKIE ZE ŚMIECI, FOTOGRAFIE AKTÓW LUDZKICH I POZALUDZKICH, WARSZTATY RUCHOWE. BADA SPOSOBY NA PRZENOSZENIE ZAGADNIEŃ NOWEGO MATERIALIZMU I WĄTKÓW POSTHUMANISTYCZNYCH W OBSZAR SZTUKI, RUCHU I PRACY Z CIAŁEM. JEST CZŁONKIEM KOLEKTYWU PRZEŁAJ/PRACOWNIA DUCHA MIASTA, UCZESTNIKIEM KURSU CHOREOGRAFII EKSPERYMENTALNEJ W CENTRUM RUCHU W WARSZAWIE ORAZ STUDIÓW MAGISTERKICH Z INTERMEDIÓW NA UAP.
JAGODA WIKA
ABSOLWENTKA SZTUKI I WZORNICTWA SZKŁA ORAZ STUDENTKA CERAMIKI NA ASP WE WROCŁAWIU. AKTYWNIE DZIAŁA ARTYSTYCZNIE I SPOŁECZNIE, BYŁA PREZESKĄ KOŁA NAUKOWEGO NA WYDZIALE CERAMIKI. OD PONAD TRZECH LAT ZWIĄZANA Z ZAKWAS STUDIO, GDZIE PRACUJE RÓWNIEŻ JAKO INSTRUKTORKA TOCZENIA NA KOLE GARNCARSKIM. DOŚWIADCZENIE ZDOBYWAŁA W KERAMISCHE WERKSTATT MARGARETENHÖHE I WŁOSKIEJ ISIA FAENZA W RAMACH PROGRAMU ERASMUS. UCZESTNICZYŁA W LAA WOOD-FIRING SYMPOSIUM NA ŁOTWIE ORAZ TRIENNALE CERAMIKI „EUROPEAN CERAMIC CONTEXT 2024” NA BORNHOLMIE.
KARINA MARUSIŃSKA
UKOŃCZYŁA ASP WE WROCŁAWIU – PROJEKTOWANIE CERAMIKI, ORAZ DESIGN MANAGEMENT INSTYTUTU WZORNICTWA PRZEMYSŁOWEGO I KOLEGIUM GOSPODARKI ŚWIATOWEJ SGH W WARSZAWIE ORAZ INTERNATIONAL POST-GRADUATE COURSE „KAOLIN” W ENSA LIMOGES, FRANCJA I JINGDEZHEN, CHINY. ARTYSTKA INTERDYSCYPLINARNA, WYKŁADOWCZYNI AKADEMICKA, DOKTORA HABILITOWANA, ANIMATORKA SPOŁECZNO-KULTURALNA. WSPÓŁTWORZYŁA GRUPĘ PROJEKTOWĄ WZOROWO, NALEŻY DO KOLEKTYWU FOOD THINK TANK I GRUPY PERFORMERSKIEJ ŁUHUU!. NA WROCŁAWSKIEJ ASP JEST ADIUNKTĄ W PRACOWNI CERAMIKI KONTEKSTUALNEJ.
KATARZYNA ULATOWSKA
PROWADZI PRACOWNIĘ CERAMIKI & GARNCARSTWA W ŁODZI. UCZYŁA SIĘ W PRACOWNI CERAMICZNO-ARCHEOLOGICZNEJ, OBCOWANIE Z ARTEFAKTAMI UKSZTAŁTOWAŁO JEJ SZACUNEK WOBEC TRADYCJI. JEST TWÓRCZYNIĄ AUTORSKIEGO PROGRAMU NAUCZANIA TOCZENIA NA KOLE GARNCARSKIM DLA KOBIET, KTÓRY UWZGLĘDNIA DOSTOSOWANIE DO PREDYSPOZYCJI I ANATOMII KOBIECEGO CIAŁA. JAKO PARTNER ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL PROWADZIŁA WARSZTATY „TU I TERAZ" ŁĄCZĄCE TECHNIKI CERAMICZNE Z PRAKTYKAMI UWAŻNOŚCI. W SWOJEJ PRAKTYCE EKSPLORUJE NIEROZERWALNE POŁĄCZENIE MIĘDZY RZEMIOSŁEM A INTUICJĄ, HISTORIĄ A WSPÓŁCZESNOŚCIĄ.
MAGDALENA ŁYSIAK
ARTYSTKA WIZUALNA I PROJEKTANTKA, UKOŃCZYŁA STUDIA MGR (2010 R.) ORAZ STUDIA DOKTORANCKIE (2022 R.) W DYSCYPLINIE SZTUKI I WZORNICTWO CERAMIKI ASP IM. E. GEPPERTA WE WROCŁAWIU OD 2011 PROWADZI PRACOWNIĘ PROJEKTOWĄ I MODELARSKĄ MLYSTUDIO ORAZ PRACOWNIĘ PROJEKTOWANIA CERAMIKI I SZKLIW INUA.LAB DZIAŁA W POLU POMIĘDZY WZORNICTWEM A SZTUKĄ KONCEPTUALNĄ. W RAMACH PROJEKTU DOKTORSKIEGO PROWADZI PIONIERSKIE BADANIA NAD TECHNOLOGIĄ CERAMIKI, POSZUKUJĄC JEJ GRANIC MATERIALNYCH I IDEOWYCH, ZGODNIE Z RADYKALNYM POSTULATEM ARTYSTYCZNYM: „WSZYSTKO JEST CERAMIKĄ, WSZYSTKO JEST SZKLIWEM”.
META MRAMOR
ARTYSTKA WIZUALNA DZIAŁAJĄCA NA POGRANICZU SZKŁA, INSTALACJI I PERFORMANSU. UKOŃCZYŁA STUDIA LICENCJACKIE I MAGISTERSKIE NA KIERUNKU SZTUKA UŻYTKOWA NA AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH I PROJEKTOWANIA W LUBLJANIE. PODJĘŁA STUDIA DOKTORANCKIE W POLSCE, SKUPIAJĄC SIĘ NA SPOŁECZNEJ ROLI SZKŁA I BADAJĄC JEGO „TRANSMATERIALNY” WYMIAR. JEJ PRACE BYŁY WYSTAWIANE MIĘDZYNARODOWO, W TYM NA WENECKIM TYGODNIU SZKŁA, 20TH BIENNAL OF CERAMICS W BELGRADZIE I NA GLASS EUROPEAN CONTEXT 2021.
MAGDALENA PILACZYŃSKA
TWORZY ILUSTRACJE, PLAKATY, IDENTYFIKACJE WIZUALNE, WYDAWNICTWA I OPAKOWANIA. ZAŁOŻYCIELKA MARKI LOOK AT ME PLATES. JEJ PRACE ZOSTAŁY DWUKROTNIE UHONOROWANE NAGRODĄ MUST HAVE NA FESTIWALU ŁÓDŹ DESIGN: W 2013 R. ZA PROJEKT WZORÓW NA PORCELANĘ DLA MARKI KRISTOFF PORCELAIN ORAZ W 2021 R. ZA KOLEKCJĘ PORCELANY TATOOTABOO, STWORZONĄ DLA LOOK AT ME PLATES. NOMINOWANA DO ELLE DECO INTERNATIONAL DESIGN AWARDS. MARKA LOOK AT ME PLATES PREZENTOWANA BYŁA NA LICZNYCH WYSTAWACH POLSKIEGO DESIGNU NA CAŁYM ŚWIECIE, M.IN. W NOWYM JORKU, LONDYNIE, SEULU, TOKIO I HONGKONGU.
PAULINA DUDKIEWICZ-OLSZEWSKA
PROJEKTANTKA OŚWIETLENIA A ZAWODU, OD 14 LAT PRACUJE ZE ŚWIATŁEM I JE ODKRYWA. PROJEKTUJE, KONSULTUJE I EDUKUJE, TŁUMACZĄC PROSTYM JĘZYKIEM, JAK ŚWIATŁO KSZTAŁTUJE PRZESTRZEŃ I WPŁYWA NA LUDZI. WSPÓŁPRACUJE Z AGATA RAUCH CONSULTING REPREZENTUJĄCĄ HISZPAŃSKĄ MARKĘ VIBIA, LIDERA W BRANŻY OŚWIETLENIA. JEJ PROJEKTY I DZIAŁANIA EDUKACYJNE MAJĄ JEDNE CAL - UŚWIADAMIAĆ, ŻE ŚWIATŁO TO POTĘŻNE NARZĘDZIE, KTÓRE ODPOWIEDNIO WYKORZYSTANE, MOŻE POZYTYWNIE WPŁYWAĆ NA NASZE ŻYCIE, ZDROWIE I OTOCZENIE.
PIOTR STACHLEWSKI
STUDIOWAŁ NA WYDZIALE GRAFIKI PWSSP W ŁODZI W LATACH 1983-1988. OD 1987 R. PRACUJE W MACIERZYSTEJ UCZELNI, PRZECHODZĄC WSZYSTKIE SZCZEBLE KARIERY AKADEMICKIEJ. W 2015 ROKU OTRZYMAŁ TYTUŁ PROFESORA SZTUK PLASTYCZNYCH. W LATACH 2008-2012 KIEROWNIK KATEDRY MALARSTWA RYSUNKU I RZEŹBY. OBECNIE KIERUJE PRACOWNIĄ MALARSTWA I DZIAŁAŃ INTERDYSCYPLINARNYCH W INSTYTUCIE MALARSTWA I RYSUNKU. CZŁONEK RADY UCZELNI ASP W ŁODZI 2. I 3. KADENCJI. TWÓRCZOŚĆ W ZAKRESIE MALARSTWA, GRAFIKI I CERAMIKI. WZIĄŁ UDZIAŁ W PONAD 200 WYSTAWACH INDYWIDUALNYCH I ZBIOROWYCH.
PAULA WANGE
ARCHITEKTKA, CERAMICZKA. UKOŃCZYŁA STUDIA MAGISTERSKIE NA WYDZIALE ARCHITEKTURY I URBANISTYKI POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ W 2003 R. W TRAKCIE PRACY ZAWODOWEJ ZAINTERESOWAŁA, MATERIA CERAMICZNA ŚRODEK ARTYSTYCZNEGO WYRAZU. W 2019 R. UKOŃCZYŁA NA AKADEMII SZTUK PIĘKNYCH IM. EUGENIUSZA GEPPERTA WE WROCŁAWIU DWULETNIĄ SPECJALIZACJĘ KIERUNKOWĄ W RAMACH PODYPLOMOWEGO STUDIUM DYSCYPLINY PLASTYCZNE W ARCHITEKTURZE. W SZTUCE FASCYNUJE JĄ TEŻ WZAJEMNE ODDZIAŁYWANIE OBIEKTÓW I STRUKTUR POWIERZCHNI ORAZ KORELACJE WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA I NATURY.
ULA MICHALAK
ARTYSTKA-CERAMICZKA, KTÓRA W GLINIE ODNAJDUJE PRZESTRZEŃ DO WYRAŻANIA EMOCJI I REFLEKSJI CZŁOWIEKIEM. JEJ FORMY POWSTAJĄ W DIALOGU Z MATERIĄ – ORGANICZNE KSZTAŁTY I NIEREGULARNE FAKTURY SĄ ZAPISEM INTYMNEJ RELACJI MIĘDZY RĘKĄ A SUROWĄ ZIEMIĄ. TWORZY OBIEKTY DO WNĘTRZ, KTÓRE STANOWIĄ SUBTELNY AKCENT SZTUKI I NATURY. WIERZY, ŻE KAŻDY ŚLAD DŁONI NA GLINIE NIESIE W SOBIE HISTORIĘ, A KONTAKT Z TYM MATERIAŁEM POMAGA ODKRYWAĆ GŁĘBSZE POKŁADY LUDZKIEJ WRAŻLIWOŚCI. SWOIMI PRACAMI PRAGNIE INSPIROWAĆ DO UWAŻNOŚCI I POSZUKIWANIA PIĘKNA W NIEDOSKONAŁOŚCIACH.
WERONIKA ANNA MICHALAK
JEST RZEŹBIARKĄ, KTÓREJ TWÓRCZOŚĆ BADA GRANICE MIĘDZY FORMAMI ORGANICZNYMI A SYNTETYCZNYMI. UKOŃCZYŁA LICEUM PLASTYCZNE IM. M.E. ANDRIOLLEGO W MIŃSKU MAZOWIECKIM ORAZ AKADEMIĘ SZTUK PIĘKNYCH W GDAŃSKU, GDZIE W 2024 ROKU OBRONIŁA DYPLOM W II PRACOWNI RZEŹBY PROF. KATARZYNY JÓZEFOWICZ, SPECJALIZUJĄC SIĘ W MEDALIERSTWIE I MAŁYCH FORMACH RZEŹBIARSKICH.
WITOLD SZWEDKOWSKI
ABSOLWENT PSYCHOLOGII NA UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM (2000 R.), STUDIOWAŁ TAM RÓWNIEŻ HISTORIĘ SZTUKI, A NA POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ ARCHITEKTURĘ KRAJOBRAZU. OD 2005 R. ZWIĄZANY Z DZIAŁANIAMI W ZAKRESIE OCHRONY ZIELENI MIEJSKIEJ I KRAJOBRAZU (MIEJSKA PARTYZANKA OGRODNICZA), CZŁONEK ZESPOŁU PROJEKTU ARCHICLIMA, PRZEDSIĘWZIĘCIA, KTÓREGO CELEM JEST SKUTECZNE WSPARCIE ZARZĄDCÓW I WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI W BUDOWANIU ODPORNOŚCI NA SKUTKI ZMIANY KLIMATU Z WYKORZYSTANIEM ROZWIĄZAŃ OPARTYCH NA PRZYRODZIE. JEST CZŁONKIEM STOWARZYSZENIA ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU (SAK) I RADY FUNDACJI GRUNT OD NOWA.
______________________________________________________________________________
Identyfikacja wizualna: Mariusz Andryszczyk
Kuratorka: Magdalena Komborska-Łączna
Patronat: Ceramika Paradyż, Deante, Vibia, Arc, Rakowiecki – Centrum Kamienia i Kostki Brukowej
Patronat medialny: SZUM, Designdoc
Organizatorzy: Akademickie Centrum Designu i Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, PRIORYTET: VII Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury.